نوشته شده توسط : حمید امیدی

عوامل رتبه بندی در صفحه
نحوه بهینه سازی صفحه شما می تواند تأثیر زیادی در توانایی رتبه بندی آن داشته باشد.

قبل از مطالعه این مطلب بهتر است که مقاله سئو داخلی چیست؟ را مطالعه کنید.

عوامل رتبه بندی سایت برای SEO چیست؟
در صورت بهینه سازی ، عوامل رتبه بندی صفحه می توانند تأثیر زیادی در توانایی رتبه بندی صفحه شما داشته باشند. بزرگترین عوامل روی صفحه که در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد عبارتند از:

محتوای صفحه سایت

محتوای یک صفحه همان چیزی است که باعث می شود آن را به یک موقعیت نتیجه جستجو تبدیل کند. این همان چیزی است که کاربر برای دیدن پیدا کرده است و از این رو برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. به همین ترتیب ، ایجاد محتوای خوب مهم است. پس محتوای خوب چیست؟ از منظر سئو ، تمام محتوای خوب دارای دو ویژگی هستند. محتوای خوب باید یک تقاضا داشته باشد و باید قابل پیوند باشد.

محتوای خوب یک تقاضا را تأمین می کند:
درست مانند بازارهای جهانی ، اطلاعات تحت تأثیر عرضه و تقاضا قرار می گیرند. بهترین محتوای آن چیزی است که بهترین کار را برای تأمین بیشترین تقاضا انجام می دهد. این ممکن است به شکل یک طنز XKCD باشد که به گروه بزرگی از فن آوران لطیفه می دهد یا ممکن است این یک مقاله ویکی پدیا باشد که تعریف وب 2.0 را به جهانیان توضیح می دهد. این می تواند یک فیلم ، یک تصویر ، صدا یا متن باشد ، اما باید یک تقاضا را تأمین کند تا به عنوان محتوای خوب در نظر گرفته شود.

محتوای خوب قابل پیوند است:
از دیدگاه سئو ، در صورت عدم اتصال ، هیچ تفاوتی بین بهترین و بدترین مطالب در اینترنت وجود ندارد. اگر افراد نتوانند به آن پیوند دهند ، موتورهای جستجو برای رتبه بندی آن بعید به نظر می رسند ، و در نتیجه محتوا ترافیکی به وب سایت داده نمی شود. متأسفانه ، این اتفاق بسیار بیشتر از آنچه ممکن است تصور شود اتفاق می افتد. چند نمونه از این موارد عبارتند از: نمایش اسلایدی با قابلیت AJAX ، محتوا فقط پس از ورود به سیستم ، و محتوای قابل بازتولید یا به اشتراک گذاری. محتوا که تقاضا را تأمین نمی کند یا قابل پیوند نیست ، از نظر موتورهای جستجو بد نیست و به احتمال زیاد برخی افراد نیز.

عنوان صفحه سایت

برچسب های عنوان پس از محتوا ، دومین عامل مهم صفحه برای SEO است. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد برچسب های عنوان را در اینجا بخوانید.

آدرس اینترنتی url

همراه با پیوند داخلی هوشمند ، SEO باید اطمینان حاصل کند که سلسله مراتب دسته وب سایت داده شده در URL ها منعکس شده است.

موارد زیر مثال خوبی از ساختار URL است:

http://www.example.org/games/video-game-history
این URL به طور واضح سلسله مراتب اطلاعات موجود در صفحه را نشان می دهد (تاریخچه مربوط به بازی های ویدیویی در متن بازی ها به طور کلی). از این اطلاعات برای تعیین ارتباط یک صفحه وب مشخص توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. با توجه به سلسله مراتب ، موتورها می توانند نتیجه بگیرند که این صفحه به طور کلی به تاریخ مربوط نمی شود بلکه به تاریخ بازی های ویدیویی مربوط می شود. این باعث می شود آن را به یک نامزد ایده آل برای نتایج جستجو مربوط به تاریخ بازی های ویدیویی تبدیل کنید. تمام این اطلاعات را می توان بدون نیاز به پردازش مطالب موجود در صفحه ، درباره آن حدس زد.

موارد زیر نمونه بدی از ساختار URL است:

http://www.imdb.com/title/tt0468569
برخلاف مثال اول ، این URL نشان دهنده سلسله مراتب اطلاعات وب سایت نیست. موتورهای جستجو می توانند ببینند که صفحه داده شده به عناوین (/ عنوان /) مربوط می باشد و در دامنه IMDB است اما نمی تواند مشخص کند که صفحه درباره چیست. ارجاع به "tt0468569" به طور مستقیم نتیجه ای را نمی دهد که یک سایت اینترنتی جستجو کند. این بدان معنی است که اطلاعات ارائه شده توسط URL برای موتورهای جستجو از ارزش بسیار کمی برخوردار است.

ساختار URL مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا اهمیت نسبی را درک کنند و یک متریک ارتباط مفید را به صفحه داده شده اضافه می کنند. همچنین از منظر متن لنگر مفید است زیرا افراد در صورت گنجاندن کلمات کلیدی در URL ، با کلمه یا عبارت مرتبط پیوند دارند.

SEO بهترین تمرین


صفحات محتوا گوشت وب سایت ها هستند و تقریباً همیشه دلیل مراجعه بازدید کنندگان به یک سایت هستند. صفحات محتوای ایده آل باید مخصوص یک موضوع خاص - معمولاً یک محصول یا یک موضوع - خاص باشند و به مواردی از اهمیت بالایی اشاره کنند.

هدف از صفحه وب داده شده باید مستقیماً در همه زمینه های زیر بیان شود:

برچسب عنوان
آدرس اینترنتی
محتوای صفحه
متن alt alt
در اینجا مثالی از یک صفحه وب با طراحی خوب و موتور جستجو جستجو شده است. همه عوامل موجود در صفحه بهینه شده اند.

صفحه محتوا در این شکل به چند دلیل خوب در نظر گرفته شده است. اول ، خود محتوا در اینترنت بی نظیر است (که باعث می شود موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنند) و کمی از اطلاعات را در عمق بسیار زیادی پوشش می دهند. اگر یک جستجوگر در مورد سوپر ماریو جهانی سؤالی داشته باشد ، شانس خوبی وجود دارد که این صفحه به سؤال آنها پاسخ دهد.

گذشته از محتوا ، این صفحه به خوبی نمایش داده شده است. موضوع صفحه در برچسب عنوان (Super Mario World - ویکی پدیا ، دائرyclالمعارف رایگان) ، URL (http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_World) ، محتوای صفحه (عنوان صفحه ، "فوق العاده" بیان شده است. Mario World ") ، و در متن alt هر تصویر در صفحه قرار دارد.

مثال زیر از یک صفحه وب بهینه نشده است. توجه کنید که تفاوت آن با مثال اول چیست.

این شکل نمونه ای از موتور صفحه جستجوگر کمتر از صفحه محتوا را که عبارت "Super Mario World" را هدف قرار داده است نشان می دهد. در حالی که موضوع صفحه در برخی از عناصر مهم صفحه وب (برچسب عنوان و تصاویر) موجود است ، محتوا نسبت به نمونه ویکی پدیا از استحکام کمتری برخوردار است و نسخه مربوط به آن در صفحه برای خواننده كمتر می باشد.

توجه کنید که توضیحات بازی مشکوک با کپی شده توسط یک بخش بازاریابی مشابه است. "ماریو از بزرگترین ماجراجویی خود تا کنون خسته شده است ، و این بار یک دوست را به همراه آورده است." این زبانی نیست که جستجوگرها پرس و جوها را در آن می نویسند ، و این نوع پیغامی نیست که احتمالاً به سؤال جستجوگر پاسخ دهد. این را با اولین جمله مثال ویکی پدیا مقایسه کنید: "Super Mario World یک بازی پلتفرمی است که توسط نینتندو به عنوان عنوان راه اندازی برای سیستم سرگرمی Super Nintendo منتشر و منتشر شده است." در مثال کم بهینه شده ، تمام آنچه که با جمله اول مشخص می شود این است که شخصی یا چیزی به نام ماریو در یک ماجراجویی قرار دارد که بزرگتر از ماجراجویی قبلی او باشد (چگونه آن را تعیین می کنید؟) و او را همراهی می کند. دوست بی نام

مثال ویکی پدیا به خواننده می گوید Super Mario World یک بازی است که توسط نینتندو برای سیستم بازی Super Nintendo Entertainment System ساخته و منتشر شده است - نمونه دیگر آن نیست. نتایج جستجو در بینگ و گوگل هم رتبه بندی بهینه سازی صفحه را بالاتر نشان می دهد.

یک صفحه وب بهینه سازی شده

یک صفحه وب ایده آل باید موارد زیر را انجام دهد:

نسبت به یک موضوع خاص (معمولاً یک محصول یا یک موضوع خاص) رعایت بیش از حد داشته باشید
موضوع را در برچسب عنوان وارد کنید
موضوع را در URL وارد کنید
موضوع را در متن alt متن وارد کنید
موضوع را چندین بار در کل محتوای متن مشخص کنید
مطالب منحصر به فرد در مورد یک موضوع خاص ارائه دهید
پیوند به صفحه دسته آن
بازگشت به صفحه زیر مجموعه آن (در صورت وجود)
به صفحه اصلی خود پیوند دهید (معمولاً با پیوند تصویری که آرم وب سایت در سمت چپ بالای صفحه را نشان می دهد انجام شد)



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید امیدی

سئو در سایت چیست؟

یکی از موضوعات اصلی که در آموزش های سئو به آن پرداخته می شود، موضوع سئو داخلی یا on site SEO است.

جستجوگرها در سایت (همچنین به عنوان SEO به صورت درون صفحه ای نیز شناخته می شود) عمل بهینه سازی عناصر در وب سایت (بر خلاف پیوندها در جای دیگر اینترنت و سایر سیگنال های خارجی است که به طور کلی با عنوان "سئو خارج از سایت" شناخته می شوند) به منظور رتبه بالاتر. و از طریق موتورهای جستجو ترافیک بیشتری کسب کنید. SEO موجود در سایت به بهینه سازی هر دو محتوا و کد منبع HTML یک صفحه اشاره دارد.

علاوه بر کمک به موتورهای جستجو ، محتوای صفحه را تفسیر می کند ، SEO مناسب در سایت نیز به کاربران کمک می کند تا به سرعت و به وضوح درک کنند که یک صفحه چیست و آیا به جستجوی آنها می پردازد. در حقیقت ، SEO موجود در سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند در صورت مراجعه به صفحه ، درک کنند که یک انسان چه چیزی را مشاهده می کند (و چه ارزشی را کسب می کند) ، به گونه ای که موتورهای جستجو بتوانند با اطمینان از آنچه بازدید کنندگان بشر محتوای باکیفیت در مورد جستجوی خاص (کلمه کلیدی).

هدف نهایی سئو در سایت را می توان به عنوان تلاش برای آسانتر کردن امکان هر دو موتور جستجوگر و کاربران در نظر گرفت:

درک کنید که یک صفحه وب در مورد چیست؛
آن صفحه را به عنوان مربوط به یک جستجوی جستجو یا نمایش داده شد (به عنوان مثال یک کلمه کلیدی خاص یا مجموعه ای از کلمات کلیدی) مرتبط کنید.
در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) آن صفحه را مفید و شایسته رتبه بندی مناسب بدانید.

کلمات کلیدی ، محتوا و سئو در سایت


در گذشته ، SEO موجود در سایت مترادف با استفاده از کلمات کلیدی است - و به طور خاص ، از جمله یک کلمه کلیدی با ارزش بالا در چندین مکان کلیدی در یک وب سایت.

برای درک اینکه چرا کلمات کلیدی دیگر در مرکز SEO در محل نیستند ، یادآوری این اصطلاحات در واقع مهم است: مضامین محتوا. از نظر تاریخی ، این که آیا صفحه ای برای مدت معین رتبه بندی شده یا خیر ، به استفاده از كلید واژه های مناسب در مکان های معین و مورد انتظار در یك وب سایت وابسته است تا موتورهای جستجو بتوانند دریابند و بفهمند كه محتوای آن صفحه چیست. تجربه کاربر ثانویه بود؛ به سادگی اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو کلمات کلیدی را پیدا کرده و سایتی را برای این شرایط در رتبه بندی قرار داده اند که در قلب شیوه های سئو سایت قرار داشته باشد.

اما امروزه موتورهای جستجو از لحاظ ظاهری پیشرفته تر شده اند. آنها می توانند معنای صفحه را از استفاده از مترادف ها ، زمینه ای که در آن محتوا ظاهر می شود استخراج کنند ، یا حتی فقط با توجه به فرکانس مورد استفاده در ترکیب کلمات خاص. در حالی که استفاده از کلمات کلیدی هنوز اهمیت دارد ، روش های تجویز مانند استفاده از یک کلمه کلیدی دقیق بازی در مکان های خاص با تعداد لازم بارها و بارها دیگر مستاجر سئو در صفحه نیست. آنچه مهم است ارتباط است. برای هر یک از صفحات خود ، از خود بپرسید که محتوای مربوط به کاربر در پشت جستجوی جستجو (با توجه به استفاده از کلمه کلیدی شما چه در صفحه و چه در HTML آن) مربوط است.

به این ترتیب ، سئو در سایت کمتر در مورد تکرار یا قرار دادن کلمات کلیدی است و بیشتر در مورد درک اینکه کاربران شما چه کسانی هستند ، به دنبال چه چیزی هستند و در مورد چه مباحث (کلمات کلیدی) می توانید محتوایی را ایجاد کنید که به بهترین نحو آن نیاز را برآورده کند. صفحاتی که این معیارها را رعایت می کنند دارای محتوا هستند:

به عمق. محتوای "نازک" یکی از اهداف خاص Google Panda بود. امروز کم و بیش فرض بر این است که محتوا باید به اندازه کافی کامل باشد تا شانس خوبی در رتبه بندی داشته باشد.
کاربر پسند آیا مطالب قابل خواندن است؟ آیا در سایت شما به گونه ای سازماندهی شده است که به راحتی قابل هدایت باشد؟ آیا عموماً تمیز است ، یا دارای تبلیغات و پیوندهای وابسته است؟
منحصر بفرد. اگر به درستی مورد توجه قرار نگرفته باشد ، مطالبی که در جایی دیگر از سایت شما (یا در جای دیگر اینترنت) کپی شده است ، ممکن است بر توانایی سایت در رتبه بندی در SERP ها تأثیر بگذارد.
معتبر و قابل اعتماد. آیا محتوای شما به تنهایی به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است؟
با هدف جستجوی کاربر هماهنگ شد. بخشی از ایجاد و بهینه سازی برای محتوای با کیفیت نیز به انتظارات جستجوگر می انجامد. مباحث محتوا باید با پرس و جوهای جستجو که در آن رتبه بندی می شوند هماهنگ باشند.

سئو در سایت غیر مرتبط با کلمات کلیدی


گذشته از کلمات کلیدی (مباحث) مورد استفاده در محتوا در یک صفحه وب و چگونگی بحث در مورد آنها ، چندین عنصر "کلمه کلیدی-آگنوستیک" وجود دارد که می توانند در بهینه سازی سایت یک صفحه تأثیر بگذارند.

این موارد شامل مواردی مانند:

استفاده از پیوند در یک صفحه: چند لینک وجود دارد؟ آیا داخلی یا خارجی هستند؟ آنها به کجا اشاره می کنند؟
سرعت بارگذاری صفحه
استفاده از داده های ساختاری Schema.org یا سایر نشانه گذاری ها
ساختار URL صفحه
دوستی موبایل
فوق داده صفحه
همه این عناصر به یک ایده اصلی مرتبط هستند: ایجاد یک تجربه کاربری خوب. هرچه یک صفحه قابل استفاده تر باشد (از نظر فنی و غیر فنی) ، بهینه سازی آن در سایت بهتر است.

چگونه صفحه را بهینه می کنید؟
کاملاً بهینه سازی یک صفحه در وب سایت شما نیاز به تغییرات متنی و HTML دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد عوامل سایت که در رتبه بندی و چگونگی بهبود صفحات وب سایت خود می توانید این مقاله را بررسی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید امیدی

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که این عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک است.

چه چیزی در SEO می رود؟

برای درک معنای واقعی سئو ، بیایید آن تعریف را به پایین بشکنیم و به بخش ها نگاه کنیم:

کیفیت ترافیک. شما می توانید همه بازدید کنندگان در جهان را به خود جلب کنید ، اما اگر آنها به سایت شما بیایند ، زیرا Google به آنها می گوید وقتی واقعاً کشاورز هستید که سیب می فروشید ، منبع رایانه های اپل هستید ، این یک ترافیک با کیفیت نیست. درعوض شما می خواهید بازدید کننده هایی را که واقعاً به محصولاتی که ارائه می دهید علاقه مند کنید.
مقدار ترافیک. هنگامی که افراد صحیحی را از روی آن صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مشاهده کردید ، ترافیک بیشتر بهتر است.
نتایج ارگانیک. تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک هرگونه ترافیکی است که نیازی به پرداخت آن نیست.

ترافیک جستجوی ارگانیک به طور خاص هرگونه ترافیکی بدون پرداخت هزینه از طریق SERP ها است.

نحوه کار SEO

ممکن است یک موتور جستجو را به عنوان وب سایتی که بازدید می کنید فکر کنید تا یک سؤال را در یک جعبه و Google ، Yahoo! Bing یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می کنید ، بنویسید. به طور بالقوه می تواند به سوال شما پاسخ دهد.

درست است. اما آیا تاکنون متوقف شده اید که چه چیزی در پشت لیست های جادویی پیوندها قرار دارد را در نظر بگیرید؟

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است: Google (یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می کنید) خزنده ای دارد که خارج می شود و اطلاعات مربوط به تمام مطالبی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند جمع می کند. خزنده ها تمام 1 ها و 0 ها را به موتور جستجو باز می گردانند تا یک فهرست ایجاد کنند. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند تمام داده ها را با پرس و جو شما مطابقت دهد.

عوامل زیادی وجود دارد که وارد الگوریتم موتور جستجو می شوند ، و در اینجا چگونگی رتبه بندی گروهی از متخصصان اهمیت آنها آورده شده است:

این SE (موتور جستجو) SEO است.

بخش O بهینه سازی SEO where جایی است که افرادی که تمام آن محتوا را می نویسند و در سایت های خود قرار می دهند در حال جستجوی آن محتوا و آن سایتها هستند ، بنابراین موتورهای جستجو قادر خواهند بود آنچه را که می بینند و کاربرانی که می توانند درک کنند. از طریق جستجو آنچه را می بینند دوست دارند.

بهینه سازی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. این اطمینان حاصل است که برچسب های عنوان و توضیحات متا هر دو آموزنده و طول مناسب برای نشان دادن لینک های داخلی در صفحاتی هستند که به آنها افتخار می کنید ، همه چیز است.

یادگیری SEO

این بخش از سایت ما برای کمک به شما در یادگیری هرچه راجع به سئو به شما کمک می کند. اگر کاملاً تازه وارد موضوع هستید ، از همان ابتدا شروع کنید و راهنمای مبتدی سئو را بخوانید. اگر به یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید ، هر جا که مناسب شما باشد حفر کنید.

در اینجا یک مرور کلی وجود دارد:

ساختن یک سایت دوستانه برای سئو
پس از آمادگی برای پیاده روی با استفاده از SEO ، زمان آن است که آن تکنیک های SEO را در سایتی اعمال کنید ، خواه جدید باشد یا قدیمی که در حال بهبود هستید.

این صفحات به شما کمک می کنند تا با انتخاب نام دامنه دوستانه از SEO تا بهترین روشها برای پیوندهای داخلی ، با همه چیز شروع کنید.

محتوا و نشانه گذاری های مرتبط

تا زمانی که محتوا نداشته باشید یک سایت واقعاً یک سایت نیست. اما SEO برای محتوا دارای متغیرهای خاص کافی است که ما به آن بخش خاص خود را داده ایم. اگر از تحقیق در مورد کلید واژه ها ، کنجکاوی ، نحوه نوشتن کپی دوستانه SEO و نوع نشانه گذاری که به موتورهای جستجوگر کمک می کند درک کنند که واقعاً محتوای شما چیست ، از اینجا شروع کنید.

مباحث در سایت

شما قبلاً با ارائه مطالب و نشانه گذاری های مرتبط در مورد موضوعات در سایت چیزهای زیادی آموخته اید. اکنون زمان آن رسیده است که با اطلاعاتی در مورد robots.txt فنی بگیرید.

موضوعات مرتبط با پیوند

هر آنچه را که نیاز دارید بدانید در مورد پیوندها از متن لنگر تا تغییر مسیر عمیق شوید. این سری صفحات را بخوانید تا بفهمید چگونه و چه موقع از nofollow استفاده کنید و اینکه آیا بلاگ مهمان واقعاً مرده است. اگر بیشتر در بخش ساخت لینک هستید (برای بهبود رتبه در سایت خود با کسب لینک) تلاش می کنید ، مستقیماً به راهنمای مبتدی برای ایجاد لینک بروید.

به مطالعه کردن ادامه دهید: 

سئو داخلی چیست؟ on site SEO



:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید امیدی

یو آر ال یا url مخفف واژه Uniform Resource Locator است و نوعی کد های رابط برای دسترسی به صفحات وب می باشند.

به طور مثال https://moz.com یک یو آر ال برای ورود به وبسایت moz است.

یو آر ال ها به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید ؛

1.به چه وبسایتی وارد می شوید؟

2.آیا وبسایت امن است؟ (آیا وبسایت https یا دارای گواهی امنیت از طرف سرویس دهنده هاست است یا هنوز http است؟)

3.محتوای وبسایت درباره چیست و شما را به چه سمتی خواهد برد؟

در سال های گذشته بار ها از طرف وبسایت های آموزش دهنده سئو سیگنال هایی مبنی بر مهم بودن یو آر ال ها بر افزایش رنک (rank) یا رتبه سایت شده ایم.

حال می خواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که یو آر ال های یک سایت یا یک صفحه چگونه می توانند بر سئو آن وبسایت و یا برگه و صفحه تاثیر گذار باشند.

آیا یو آر ال یک برگه تاثیر مهمی بر سئو دارد؟

آنچیزی که مشخص است این است که در سئو تکنیکال در سال 2020، تنها یک عامل نمی تواند مبنی بر تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت باشد.

تمامی عوامل در کنار یکدیگر و میکس شدن با هم می توانند نتیجه را رقم بزنند.

در دنبال کردن پروژه های سئو دریافتیم که سئو فرندلی بودن یو آر ال ها میتواند در تاثیر گذاری رتبه سایت یک فاکتور مهم به نظر بیاید.

همچنین گوگل سال گذشته از وبمستران خواسته که از http یو آر ال های خودشان را به https تغییر دهند .

در واقع می توان برداشت کرد که گوگل دوست دارد که همه چیز برای کاربر آسان باشد و سریعتر آن را درک کند.

برای همین می توان گفت یو آر ال های استاندارد، می تواند عامل مهمی در رتبه بندی الگوریتم های گوگل برای یک صفحه خاص باشد.

اما اگر به این موضوع پس از راه اندازی وبسایت توجه نکردید، متاسفنه کار زیادی را برای خودتان درست کرده اید!

هر چه سریعتری یو آر ال های خود را سئو فرندلی کنید!

اگر این یو آر ال های خود را تغییر نداده اید، پیشنهاد می کنم ابتدا به صفحات خود بروید و خودتان یو آر ال های مربوط به آن ها را نگاه کنید!

اگر با پیچیده بودن یو آر ال ها مواجه شدید، متاسفانه باید بگویم که کمی کار اضافی برای خود درست کرده اید.

اما در نظر داشته باشید که جلوی ضرر را هر وقت بگیرید، منفعت است!

پس بنابراین سریعا یو آر ال های خودتان را سئو فرندلی کنید!

اما چطور باید اینکار را انجام دهید؟

اگر نیاز به منبعی کامل دارید، بخش سئو فرندلی کردن یو آر ال ها را در صفحه آموزش سئو وردرپرس بخوانید!

مزیت سئو فرندلی کردن url ها چیست؟

سئو فرندلی کردن یو آر ال ها می تواند کار کاربر را به طرز قابل ملاحظه ای آسان و راحت نماید.

تصور کنید یک کاربر مبتدی برای اولین بار به وبسایت شما می آید و یک مطلب نیمه و نصفه از شما می خواند که علاقه دارد دوباره در فرصت مشخصی آن را مطالعه کند.

در این حالت چه کاری باید انجام دهد؟

اگر مسیری که به صفحه شما آمده است را فراموش کرد چه؟

اما او می تواند یو آر ال صفحه شما را به یاد بسپارد و با استفاده از آن وارد وبسایت شود!

مثلا شخص بنده برای گوش دادن به موسیقی در وبسایت spotify ، هیچگاه وارد صفحه اصلی نمی شوم.

در عوض در search box تایپ می کنم www.spotify.com/web-player و به این صورت به صورت مستقیم به پلتفرم آنلاین وب این سایت می روم و موسیقی گوش می کنم.

دیگر مزیت سئو فرندلی کردن یو آر ال این است که گوگل متوجه می شود که محتوای این صفحه در باره چیست!

به طور مثال در یو آر ال www.seo.com/seo-learning گوگل راحت تر متوجه خواهد شد که این برگه راجع به آموزش سئو است تا یو آر ال به این شکل : www.seo.com/post59%21. بنابراین بسیار مهم است که url های وبسایتتان را طوری تعیین کنید که گوگل آن ها را به طور کامل متوجه شود!

url های سئو فرندلی احتمال بیشتری برای سیگنال های شبکه های اجتماعی دارند!

سیگنال های شبکه های اجتماعی می توانند ترافیک وبسایت را تا حد زیادی بالا ببرند!

از طرفی چون شبکه های اجتماعی مورد توجه و تمرکز گوگل است، می تواند یک سیگنال مثبت برای رتبه دهی به وبسایت شما باشد!

بنابراین مهم است که اگر یک کاربر خواست تا مطلب شما را در شبکه اجتماعیش استفاده کند، url شما چه شکلی است!!!

مثلا در شبکه اجتماعی فیس بوک، برای به اشتراک گذاری یک صفحه وب، باید لینک یا url آن صفحه را در بخش shair post بگذارید!

بنابراین سعی کنید از url های کوتاه استفاده کنید تا کاربر سردرگم نشود!

در نهایت سعی کنید حتی اگر ساتتان فارسی است، از url های انگلیسی استفاده کنید!

طبق تجربیات من این موارد رتبه بهتری گرفته اند.

مثلا اگر صفحه ای با عنوان آموزش آشپزی دارید، بهتر است url شما www.ashpazi.com/recipe-learning باشد بهتر است تا www.ashpazi.com/آموزش-آشپزی

مطالب مرتبط با سئو تکنیکال:

سئو داخلی چیست؟

آیا اصلا پکیج های آموزشی به درد سئو کار شدن می خورند؟

dwell time چیست و در سئو چه اهمیتی دارد؟

موبایل فرندلی، روشی برای افزایش سئو سایت در گوشی های موبایل!

 



:: برچسب‌ها: آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد